موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 13:402020-10-06اقتصادي

فارس من| هزاران امضا در مخالفت با تراریخته؛ پشت پرده تلاش ها برای محصولات دست کاری شده چیست؟


کمپین «نه به واردات محصولات تراریخته» با هدف حذف غذای پرابهام از سبد غذایی خانواده ها در «فارس من» راه اندازی شده و ظرف مدت زمان کوتاهی نظر هزاران حامی را به خود جلب کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، تراریخته کردن محصولات کشاورزی یکی از بحث های بسیار داغ در زندگی مردم است.

حرف و حدیث هایی که از گوشه و کنار درباره واردات محصولات تراریخته به کشور شنیده می شود، موجبات نگرانی خیلی ها را فراهم آورده است.

 این سموم علاوه بر هزینه ای که بر سبد غذایی خانوار و ملی تحمیل می کند، موجب تهدید سلامت کشاورزان و مصرف کنندگان نیز می شود.

  برخی کارشناسان بر این باورند که سود عده ای در به خطر انداختن سلامت مردم است از این رو شتاب بیماری های سرطانی، تومورها، سقط جنین و سرکوب سیستم ایمنی بدن بسیار بالا رفته که این جای تأمل دارد.

این مسأله موجب نگرانی و دغدغه مردم شده به گونه ای که با ثبت سوژه هایی در باب نه به محصولات تراریخته از مسؤولان خواستار ممنوعیت واردات این محصولات شدند.

این گزارش مروری بر مهمترین مطالبات فارس من و پیگیری خبرنگاران فارس است.

  * محصولات تراریخته چیست؟  محصول تراریخته محصولی است که ژنوم طبیعی آن دستکاری شده و یک یا چند ژن به آن اضافه یا از آن حذف شده و هدف از این تغییرات ژنتیکی به وجود آوردن گیاهانی مقاوم در برابر آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| هزاران امضا در مخالفت با تراریخته؛ پشت پرده تلاش ها برای محصولات دست کاری شده چیست؟

فارس من| هزاران امضا در مخالفت با تراریخته؛ پشت پرده تلاش ها برای محصولات دست کاری شده چیست؟